اخر عدد | الحوار المتمدن

14 تموز، 2006

الأربعاء: اسرائيل تقتل 24 مواطن في غزة و52 مواطن مدني في لبنان، وتشن هجوم واسع على اهداف مدنية بالأساس: من هو الإرهابي؟ بينما المقاومة في غزة ولبنان تستهدف العسكريين تحديدا؟ مرة اخرى من هو الإرهابي ؟!ههمستقويا ببيان "العهد والولاء" من الأخوان المسلمين في الأمس اعلن الحكم في الأردن عن مناورات عسكرية مشتركة مع قوات الإحتلال الأميريكي. كيف سيتفهم الأخوان المسليمن والحركة الإسلامية هذا القرار وفي أي سياق جاء بيانهم هذا؟ وهل يبالي الحكم بمشاعر الأردنيين والأخوة العرب ناهيك بمصالحهم؟ هل هذه آخر صرعات "الأردن اولا؟" وبما ماذا يعلل أو يبرر الحكم افعاله تلك أم انه على الأغلب لم يعد يبالي حتى بالتعليق عليها؟

هناك 4 تعليقات:

Khalaf يقول...

ارجو التكرم بتزويد القراء بمصدر الخبر حول المناورات المشتركة، وشكرا.

خضر كنعان يقول...

هذا هو الخبر كما جاء من المصدر: نقلته رويترز،

09:07 13Jul2006 DJN-DJ DJ Jordan, US To Hold Joint Military Exercises Next Wed
AMMAN (AP)--Jordan will hold joint military exercises with the United States next week, the kingdom announced Thursday.
The two countries will conduct a mock war game next Wednesday, according to the Jordan Information Center, a government office which oversees media affairs in place of the dissolved information ministry.
The center said a news conference would be held Sunday to announce details of the upcoming event.
A Jordanian army spokesman said the exercises were a "routine" part of joint military training held annually with the U.S. He declined to provide other details and spoke on condition of anonymity in line with army policy.
U.S. Embassy officials weren't immediately available for comment.
The U.S. regularly holds joint exercises with Jordan, a longtime ally. The maneuvers aim to improve defense capabilities of the Arab kingdom's 120,000-strong army. Jordan is also a recipient of annual U.S. military aid.
(END) Dow Jones Newswires

غير معرف يقول...

Very nice site! » » »

غير معرف يقول...

Where did you find it? Interesting read »